طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

  • ۰
  • ۰

کاربرد پرداخت به ازای کلیک (PPC) در بازاریابی اینترنتـی و مزایای این نوع از تبلیغات اینترنتـی

1396/03/28
پرداخت به ازای کلیک نوعی از تبلیغات در طراحی وب سایت ها و یا طراحی اپلیکیشن موبایل است که دارای اثرگذاریِ بالا در جذب مخاطب در زمان کم است. سرعت ارائه کردن این سرویس از خدمات سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر) کمتر است و کار کردن با آن راحت است.
در بازاریابی اینترنتی پرداخت به ازای کلیک نوعی از تبلیغات است که شما بعد از بازدید از تبلیغ به وب سایت دیگری یا اپلیکیشن موبایل خاصی هدایت می شوید. هزینه ی تبلیغات بر اساس تعداد کلیک روی آن تبلیغ و مراجعه به وب سایت یا اپ موبایلِ شرکت تبلیغ کننده، به موسسه ی ارائه کننده ی تبلیغات آنلاین پرداخت می شود.
گرچه تعداد زیادی از کاربران ممکن است که ترجیح بدهند روی محتوای اصلی وب سایت کلیک کنند اما تخمین زده شده که حدوداً بین 25 تا 34 درصد کلیک ها روی این نوع تبلیغات انجام می شوند. پس مشخص است که شرکت ارائه کننده ی تیلیغات اینترنتی با انتخاب درست کلمات کلیدی می تواند مراجعین زیادی را به سمت مقصد موردنظر تبلیغ کننده هدایت کند و در ازای آن مبلغ بیشتری درآمد کسب کند. در این جا به چند مورد از مزایای این سبک از تبلیغ اینترنتی اشاره می شود:
1- هدف گذاری تبلیغ گسترده:
تبلیغ کننده می تواند به میزان قابل توجهی مخاطب دسترسی داشته باشد.
2- اتلافِ سرمایه ی کم:
با انتخاب کلمات کلیدی صحیح (که شامل تطابق عینی با عبارت، تطابق با کلمات عبارت بدون در نظر داشتن ترتیب و تطابق با بخشی از کلمات عبارت است) تبلیغ کننده می تواند مطمئن باشد که تبلیغ فقط در موارد مربوط به خدماتش نشان داده می شود.
3- قابلیت پیش بینی کردن بیشتر است:
حجم ترافیک سایت، رتبه بندی (Ranking)، هزینه ها و بازده ی آن نسبت به خدمات سئو (SEO) بیشتر قابل حدس زدن است.
4- سرعت ارائه ی تبلیغ بالا:
تبلیغات آنلاین به روش پرداخت به ازای کلیک معمولاً چند ساعت بعد از سفارش گذاری نمایش داده می شود، که این زمان هم نسبت به سئو به صرفه تر است.
5- کار کرد آسان:
بر خلاف سئو که به مهارت بالا و زمان زیاد احتیاج دارد کار کردن با این روش آسان است.
6- بازده ی بالا:
به خاطر داشتن میزان مخاطب بالا طبیعتاً بازده ی این نوع تبلیغات هم بالاست.
در تبلیغات با این روش باید به این دو نکته حتماً توجه داشت:
1- رقابت در زمینه ی قیمت:
به خاطر موثر بودن زیاد این روش گاهی پیشنهاد مبالغ برای انتخاب کلمات کلیدی تا حد غیر منطقی بالا می رود. به دلیل همین رقابت ها بین شرکت های تبلیغاتی گاهی قیمت های بالا و غیر منطقی ای به متقاضیان تبلیغ اعلام می شود که باعث پشیمان شدن آنها از تبلیغ می شود.
2- بودجه ی شرکت ها:
این سبک از بازاریابی اینترنتی برای شرکت های دارای بودجه ی کم و یا دارای میزان محصولات کمتر، که در بلند مدت قصد پیشرفت دارند توصیه نمی شود.
در پایان مطلبی درباره ی کلیک های غیر واقعی هم ذکر می شود. کلیک های غیر واقعی شامل موارد زیر می شود:
کلیک‌هایی که خود ناشر آگهی بر تبلیغ انجام می‌دهد، ناشر تبلیغ مشوق‌هایی برای کلیک بر روی تبلیغات در نظر می‌گیرد، استفاده از ابزارهایی که منجر به ایجاد کلیک های اتوماتیک و یا افزایش ترافیک می‌گردد و استفاده از ربوت‌ها.
کلیک روی تبلیغات گوگل باید در نتیجه علایق کاربر و به صورت واقعی باشد. هر روشی که باعث شود به طور مصنوعی و ساختگی (کلیک های غیر واقعی) بر روی تبلیغات کلیک شود، در خط مشی های مرتبط با برنامه ها به شدت ممنوع شده است و با آن برخورد می شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.